УКРАЇНА
Бабчинецька сільська рада
ЧЕРНІВЕЦЬКОГО РАЙОНУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
24132, Вінницька обл., Чернівецький район, с. Бабчинці, вул. Незалежності, 13, тел. 30-3- 42
П Р О Е К Т Р І Ш Е Н Н Я
с. Бабчинці
Про встановлення ставок
земельного податку за земельні
ділянки Бабчинецької сільської ради
та затвердження Положення
Керуючись ст.143 Конституції України, ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, Законом України №79-VIII від 28.11.2014 року «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформ міжбюджетних відносин» та Законом України № 71-VIII від 28.11.2014року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» сесія сільської ради
ВИРІШИЛА:
1.Встановити ставку податку за земельні ділянки на території Бабчинецької сільської ради, нормативну грошову оцінку, яких проведено у розмірі :
- За земельні ділянки надані для обслуговування житлової та господарської забудови в межах населених пунктів – 0,03 відсотка від їх нормативної грошової оцінки,
- За земельні ділянки надані для ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів – 0,5 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
- За земельні ділянки надані для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів – 0,5 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
- За земельні ділянки надані для ведення товарного виробництва за межами населених пунктів – 0,5 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
3.Затвердити Положення про механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум плати за землю Бабчинецької сільської ради.
4. Рішення набирає чинності з 01 січня 2017 року.
5.Рішення оприлюднити в місцевих засобах інформації та на офіційному сайті Бабчинецької сільської ради.
6. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань з питань регулювання земельних відносин, охорони навколишнього середовища та благоустрою (голова Дуднік М.В.)
Сільський голова Н.П. Зварич
Додаток № 4
до рішення Бабчинецької сільської ради
ПОЛОЖЕННЯ
про механізм справляння та порядок зарахування до бюджету сум плати за землю Бабчинецької сільської ради
Це положення визначає механізм встановлення, справляння і скасування, а також порядок зарахування до бюджету сум плати за землю в Бабчинецькій сільській раді права, обов'язки і відповідальність платників податку та органів, які відповідають за справляння податку і порядок зарахування коштів податку до місцевого бюджету.
1. Загальні положення.
1.1.Відповідно до ст.265 Податкового кодексу України плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельну ділянку) являється одним із складових податку на майно, встановлюється відповідно ст.269-289 Податкового кодексу України та зараховується до місцевого бюджету, платниками у порядку і на умовах, що визначаються Податковим кодексом України та цим Положенням.
2. Платники земельного податку
2.1 Платниками податку є :
2.1.1 Власники земельних ділянок, земельних часток ;
2.1.2.Землекористувачі.
3.Об’єкти оподаткування земельним податком
3.1.Об'єктами оподаткування є:
3.1.1.земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;
3.1.2. земельні частки, які перебувають у власності.
4. База оподаткування земельним податком
4.1.Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України та цим Положенням.
4.2. Рішення сільської ради щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянокрозташованих у межах Бабчинецькщї сільської ради офіційно оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
5. Ставка земельного податку
5.1. Встановити ставку податку заземельні ділянки на території –Бабчинецької сільської ради,нормативну грошову оцінку яких проведено у розмірі:
- За земельні ділянки надані для обслуговування житлової та господарської забудови в межах населених пунктів – 0,03 відсотока від їх нормативної грошової оцінки,
- За земельні ділянки надані для ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів – 0,5 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
- За земельні ділянки надані для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів – 0,5 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
- За земельні ділянки надані для ведення товарного виробництва за межами населених пунктів – 0,5 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
6. Пільги щодо сплати земельного податку
6.1. Від сплати земельного податку звільняються фізичні особи:
6.1.1 інваліди першої і другої групи;
6.1.2. фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
6.1.3. пенсіонери (за віком);
6.1.4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
6.1.5. фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
6.1.6. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 6.1 даного пункту, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
6.1.7. для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;
6.1.8. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;
6.1.9. для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;
6.1.10. для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;
6.1.11. для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара
6.1.12. Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи
власники земельних ділянок, земельних часток та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток в оренду платникуєдиного податку четвертої групи.
6.2.Від сплати земельного податку звільняються юридичні особи :
Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно доЗакону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
6.2.4.органи державної влади та органи місцевого самоврядування,установи та організації які повністю фінансуються з місцевих бюджетів ; бюджетні установи які перебувають в комунальній власності громади ;
6.2.5. вітчизняні заклади культури , науки , освіти , охорони здоров»я , соціального забезпечення , фізичної культури та спорту , які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів.
6.3. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком :
6.3.1.Не сплачується податок за:
6.3.1.1. земельні ділянки , які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими;
6.3.1.2. земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур;
6.3.1.3. землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв'язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:
а) паралельні об'їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з'їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;
б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток) належить державі;
6.3.1.4. земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв;
6.3.1.5 земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод), згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками на безоплатній основі;
6.3.1.7 земельні ділянки , які перебувають у власності підприємств зв»язку .
7. Особливості оподаткування платою за землю
Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.
7.2. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.
7.3. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
Ця норма не поширюється на бюджетні установи уразі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам,дошкільним,загальноосвітнім навчальним закладамнезалежно від форм власності і джерел фінансування.
8. Податковий період для плати за землю
8.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
8.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
9.Порядок обчислення плати за землю
9.1. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майноу сфері будівництва,щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
9.2. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
9.3. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітнуподаткову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
9.4. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
9.5. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному статтею 58 Податкового кодексу України.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності.
У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
9.6. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:
1) у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
2) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності;
3) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі.
За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.
9.7. Юридична особа зменшує податкові зобов'язання із земельного податку на суму пільг, які надаються фізичним особам відповідно до пункту 281.1 статті 281 цього Кодексу за земельні ділянки, що знаходяться у їх власності або постійному користуванні і входять до складу земельних ділянок такої юридичної особи.
Такий порядок також поширюється на визначення податкових зобов'язань із земельного податку юридичною особою за земельні ділянки, які відведені в порядку, встановленому Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для безоплатного паркування (зберігання) легкових автомобілів, якими керують інваліди з ураженням опорно-рухового апарату, члени їх сімей, яким відповідно до порядку забезпечення інвалідів автомобілями передано право керування автомобілем, та законні представники недієздатних інвалідів або дітей-інвалідів, які перевозять інвалідів (дітей-інвалідів) з ураженням опорно-рухового апарату.
10.Строк сплати плати за землю
10.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
10.2. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться щороку до 1 травня.
10.3. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
10.4. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведеніземельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
10.5. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
10.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.
10.7. У разі надання воренду земельних ділянок(у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладеннядоговору оренди земельної ділянкиабо з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).
10.8. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
11. Орендна плата
11.1. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянкиоформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
11.2. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
11.3. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
11.4. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
11.5. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
11.5.1. не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;
11.5.2. не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
11.6. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.
11.7. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог розділу 8- 10 даного Положення.
12. Індексація нормативної грошової оцінки земель
12.1. Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.
12.2. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:
де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
Сільський голова Зварич Н.П.